Turnkey skrev:
Du mangler lidt at uddybe hvad der gør min påstand barnlig.
Jeg kom med nogen konkrete eksempler på hvad microsoft havde bygget op for at opnå status som verdens bedste firma.
Du har tydeligvis ikke tænkt før du postede det her.
Nu skal vi heller ikke puste vista ballonen op mere end den har brug for. Det var faktisk et godt operativ system, det var bare meget tungt ad hensyn til hukommelse, mere end det behøvede at være. fejl. ja.
Og apple er en dille, de har peaket med lanceringen af deres Iphone telefoner, men andre firmaer ved de kan gøre det bedre. og ja i kan sikkert føle jer så smarte med jeres macbooks, jeg vil nu hellere have en "personal computer, pc" istedet for at være endnu en mainstream macbook bruger. Som sådan har Apple aldrig kommet med noget teknologisk banebrydende, de har lavet et flot design til en touch telefon (punktum)
Du ved uden tvivl intet om Apple. Det var nemlig dem som introducerede GUI, den tids Microsoft computere var ikke andet en tekst på en skærm.
Hvad gjorde Microsoft? De fulgte Apple.
"Apple er en dille" Hvis de er en dille må de godt nok være verdens længste dille. Apple's marketshare er konstant steget i snart 7 år og de er nu rigere end Microsoft.
Denne kurve siger det hele.
Så nej, Apple er ikke en "dille." Du bliver nød til at acceptere at Microsoft ikke længere er the top-dog. Og at Apple har flere ressourcer. Lige nu ligner det faktisk mere at Microsoft er en "dille" som er i den sidste fase.
Du kan blive ved med at bilde dig ind at Microsoft vil eje markedet igen. Men i øjeblikket ser det slet ikke sådan ud. Men hey, tiden vil vise. Måske vil der være et helt tredje firma, som f.eks. Google, der udkonkurrere appl/msft. Hvem ved? Men til den tid er der ingen grund til at starte dumme diskussioner på et dansk forum. For som jeg sagde før, vil de i sidste ende bare ha dine penge. Så der er ingen grund til at behandle dem som et familiemedlem. Det er nemlig lige præcis det du gør.