Hey guys.. Her er så mit es.. En videoanmeldelse.
Before we get into it, gå ind på YouTube og se filmen i fuld kvalitet. Både lyd og billedkvalitet bliver meget bedre. Second, jeg ved at jeg til tider er meget svær at høre, men pga. dårlig mikrofon, YouTube kvalitet og trætheden der meldte sig (Arbejdede 8 timer på den her, idag søndag, med små BC2 pauser ind imellem
) er jeg meget svær at høre. Dette vil forbedre sig i min næste videoanmeldelse, samt de punkter jeg nu kan gøre noget ved, som i andre helt sikkert vil komme med. Anmeldelsen er af min seneste skat, Metro 2033, baseret over novellen af Dmitry Glukhovsky. Anyway, her er den bedste video nogensinde (Jeg prøver at være så optimistisk som muligt
)
Videoen er pr. 25. April 2010 kl. 23:49, stadig igang med processing, så vent lidt med at klag over kvaliteten
I know, jeg er ikke den helt store fortæller, og hvis der er nogen der er villige til et muligt samarbejde, og som har en god og spændende fortæller stemme, så skriv en PB
Her er så tekst anmeldelsen:
Metro 2033 anmeldelse af TehAzzasinator
Video og -tekstanmeldelse
Udvikler: 4A Games
Udgiver: THQ
Aldersgrænse: 16+
Genre: Survival Horror/FPS
Tema: Post-Apocalyptic
Platforme: X360, PC
Tilgængelighed: Kan fås som Digital Download og Retail til normal spil pris. Limited edition ikke tilgængelig længere.
Forord: Med Metro 2033 udgiver den nye spiludvikler 4A Games deres første spil. Spillet er sat i det post apocalyptic Moskva. Vil spillet sætte standarden for post apocalyptic spil, eller vil dårlige designvalg holde spillet væk fra denne titel? TehAzzasinator bringer dig den ultimative, uofficielle og helt unikke bedømmelse af Metro 2033.
Grafik: Stemning, stemning, stemning. Der er noget ved at bevæge sig gennem de ruinerede gader af Moskva, eller at bevæge sig gennem de rådne og klaustrofobiske gange i Moskvas metrosystem. Se partiklerne svæve i luften når du kommer til lyskilder, se dørene du skyder blive savet i flere forskellige dele, afhængig af hvor du skyder. Se de geniale og blodtørstige mutanter, der vil overgå selv dine værste mareridts. Se sunbeams blive kastet gennem luften, se de detaljerede våbenmodeller. Detalje, detalje, detalje. Det her er nok et af de mest detaljeret spil nogensinde, måske kun lige præcis overgået af de af Uncharted 2 og Modern Warfare 2. Du vil se gulvet være fyldt af afbrækkede sten, cigaret skodder, lodne mus og faldne krigeres ødelagte gasmasker. Alt, alle ting og al ting er atter detaljeret i Metro 2033, på professionel plan. Nede i stationerne imponerer Metro 2033 virkelig meget. Atmosfæren er helt i top, og hiver vitterligt spilleren ind. De høj kvalitets teksturer, de umådelige detaljerede gange. Alt er bare flot.. Indtil man kommer op ad metro stationerne. Det er ikke fordi det er grimt, men de lav kvalitets sne teksturer, den underlige geometri, ingen store chok momenter og dårlige fysik, giver Moskva et mere ”so, so” look. Men oven over den blanke overflade ser spillet umådeligt godt ud, og er sikkert, når det kommer til atmosfære, et af de flotteste spil på markedet. Tro mig, du vil blive overrasket.
Karakter: 8.5/10
Lyd: Som nævnt, er atmosfæren i Metro 2033 helt i top. Det er også dels pga. Den fabelagtige lyd. Soundtracket består af nogle akustiske riffs der sætter atmosfæren det helt rigtige sted mens hele orkestret slår igennem på de helt rigtige tidspunkter. Atmosfæren kommer også ved alle de folk der går rundt og har private samtaler. Man kan gå hen til en hvilken som helst gruppe, og høre på deres private samtaler. Dette får spillet til at virke mere levende og virkelighedstro end så mange andre spil. De atmosfæriske toner man hører når man bevæger sig igennem de gudsforladte metro stationer. Det fører bare alt sammen op til noget helt fantastisk. Der er mulighed for at sætte russisk stemmeskuespil på, med engelske undertekster, som der booster stemningen endnu mere. Men der er stadig mulighed for engelsk stemmeskuespil, som der også lyder okay.
Karakter: 9.0/10
Historie: Spillet er baseret over den russiske best-seller roman af Dmitry Glukhovsky, Metro 2033. Du tager rollen som Artyom, en russer som var født før det store radioaktive uheld, men opvokset i metroen. 20 år efter uheldet kæmper de lokale indbyggere mod bl.a. radioaktivitet, giftstoffer og mutanter. Der er dog også en ny fjende på fere, kendt som "the dark ones", og Artyom skal nu for første gang forlade hans hjemmestation for at søge hjælp i lidt større kolonier. Hvert kapitel er den op i nogle underkapitler, men en monolog der bliver afspillet under hver loading skærm mellem disse underkapitler. Metro 2033 gør et fremragende job i at hive spilleren ind i dets verden, og adrenalinen pumper fra start til slut. De forskellige stationer føles utrolig levende, og plottet er noget enhver kan finde ud af at regne ud. På den positive måde. Professionel udført.
Karakter: 9.0/10
Gameplay: Jeg har hørt masser af folk der hader selve skyderierne i Metro 2033, mens sådan en som mig elsker det. Så jeg kan forstå på det hele at der er lidt delte meninger om det. Du kan kigge lidt på gameplayet fra videoanmeldelsen og så dømme derefter. Men er der en ting som alle, selv jeg, kan blive enige om er dårligt ved Metro 2033, er det den forfærdelige menneskelige AI. Det kan man faktisk ikke engang kalde det, ens fjender er simpelthen så dumme. De tager cover på den væg du står ved, de løber rundt som sindsforvirrede Rambo'er, og fejler i at løbe væk fra grenader. Mennesker er heldigvis også det du møder mindst på din vej, og det er alligevel de dumme mutanter du alligevel har lyst til at save i stykker og stumper. I Metro 2033 har du tilgengæld mulighed for at spille som du vil. Vil du snige dig vej gennem de rådne tunneller, og skyde lys, nedlægge f orhindringer osv. for at holde dig så stille som muligt? Vil du bare tage din AK, og skyde dig vej gennem Moskva's ruinerede gader? Valget er dit, og spillet gør et fremragende job i at få dig til at prøve begge dele. I dette spil findes også penge, kendt som "Pre-War ammonition" altså, ammunition der stammer fra før den radioaktive ulykke. Du kan vælge at bruge dem til fordel for ekstra power, eller du kan vælge at spare dem op, og bruge de gamle der stammer fra metro stationerne, og en dag få fat i den perfekte gun du har ønsket dig lige siden spillets udgivelse. Siden spillet er baseret over en bog, burde det ikke komme som en overraskelse, at spillet er så linært og scripted som et spil nu kan blive. Det svinger mellem at være rigtig godt udført, til at være lidt mere "so, so". Der er et kæmpe aspekt i Metro 2033, som vil sikre dig, at du aldrig vil løbe tør for underholdning.. Ihvertfald ikke før spillet er slut. Der er endda 2 slutninger, som der kan få hardcore fans til at spille gennem det endnu engang.
Karakter: 8.5/10
Sværhedsgrad: Den ødelagte menneske AI ødelægger nærmest det hele. Store abelignende mutanter tager tonsvis af ammunition at dræbe, dvs. de er lavet til at snige sig forbi. De våben man starter med er virkelig upræcise og ikke særlig kraftige. Det handler bare om at få dem skiftet ud så hurtigt som muligt. Spillet er ikke særlig balanceret, på den anden måde er det aldrig unfair. Det er lidt forskelligt fra person til person.
Karakter: 7.0/10
Værdi: 9 timers kampagne og ingen multiplayer. Kun hardcore fans vil spille spillet igennem flere gange, mens de ganske normale fans ingen grund har til det.
Karakter: 6.5/10
Samlet Karakter: 8.0
Endelige Ord: Dum AI og lav værdi holder ikke Metro 2033 fra at være en klassiker i min spil samling. For trods dårlige designvalg og problemer her og der, er Metro 2033 stadig et af de allermest finpudsede spil i år, og vil blive husket i lang tid, for folk der giver det en chance.
Positive:
+ Ualmindelig god stemning
+ Detalje, Detalje, Detalje
+ Første kvartals FPS/Horror spil
Negative:
- Lav værdi for normale gamere
- Umådelig dårlig menneske AI
- Ubalanceret
Prøv det
Trailer:
//TehAzzasinator
Spændene huh?
Jeg har spændt hjelmen, klar til alle formor for Ris, ros, forslag og kritik. Jeg er helt sikker på at få mere af dem alle sammen denne gang
Så gogo, comment. Og håber stadig at jeg når at være med i konkurrencen, det er ihvertfald ikke Mandag endnu på mit ur
Hvis du har nogle spørgsmål eller bestemte kritik punkter, så skriv endelig, og jeg vil prøve at besvare dem.
Mvh. TehAzzasinator